Att gå tillväga...

Oftast när jag tecknar/målar gör jag aldrig mitt arbete klart på en dag.
Jag avskyr att stressa. Ja jag är lite perfektionist kan man säga när det gäller konst för mig.
Jag gillar inte målningar i till exempel grälla färger,STORA penseldrag och "slarvigt" gjorda på något sätt-nej det ska vara snyggt,realistiskt och väldetaljerat.
Dock är det kul att jag pluggar på konstskola för tillfället. Man får lära sig så mycket nytt och får pröva på många olika tekniker.
Men jag föredrar endå min egna lilla teknik med tunna akvarellfärgpennor,då kan man även blöta upp dem i vatten om man känner för det under målningens gång, plus de tunna fina växtpapprerna jag målar på.
Så nu tänkte jag visa lite bilder här hur teckningen växer fram steg för steg...
Här har jag då skissat upp och fyllt i hela henne med tunna färgpennor,arbetat med ljus och skugga på de ställen där det behövs,eller där jag vill att det ska "glänsa" lite
Blodet är målat med rött tusch
Här fotade jag en närbild på dödskallen, jag gillar att fota detaljer som jag blir extra nöjd med-plus att jag tycker dödsskallar är-döhäftiga haha ;)
Och här är då bilden klar! :)
Som ni ser har jag lagt extra mycket glans på hela hennes klänning.
Lagt till lite i bakgrunden med snö och blad av olika slag.
Lite mer blod här och var.
Har verkligen velat få till denhär lite vulgära,blodiga men endå fridfulla stämningen i bilden.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0