The undead...

The undead
Då var jag klar med ännu en målning-the undead kallar jag denna...

Eftersom hon är en vampyr ;)
Jag har även försökt få med en lite magisk stämning i bilden,med den bleka månen som speglar blodet i vattnet och de vita oskuldsfulla näckrosorna...

Det är som sagt MÅNGA som frågar hur lång tid det tar för mig att göra ne bild ungefär.

Svaret är: från en till två veckor utifrån dels hur stort pappret är,hur mycket tid jag lägger ner per dag o.s.v...

För att jag HATAR att stressa med bilder-som folk som tecknar klart en bild på en dag...För mig känns det väldigt stressat på något vis och det känns inte alls som det blir bra...iallafall utifrån mig själv.

Ibland har jag bara stressat klart med en bild på en dag liksom bara för att få den gjord och alla ska se den och bla bla.

Klart man vill att folk ska se ens målningar-men hellre att de får sukta lite och vänta än att sitta och bara göra klart en målning på en dag...Eftersom man blir ju ganska trött i huvudet också.

Plus att det är som en sorts meditation för mig...att bara sätta sig ner när man har alla sinnen fria..bara sjunka in i bildens värld tillsammans med sin favoritmusik...det är livet!

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0